Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Samen zorgen we voor goede zorg

9 december 2024

Wij vinden het belangrijk dat u kunt blijven rekenen op deskundige en persoonlijke huisartsenzorg. Nu en in de toekomst. Daarom doen we er alles aan om dit mogelijk te maken. We leiden nieuwe mensen op, maken gebruik van nieuwe mogelijkheden en kijken telkens naar manieren om slimmer te werken. Daarbij hebben we ook uw hulp nodig. Samen zorgen we voor goede zorg.

In dit bericht leest u wat dit voor u betekent: wat u zelf kunt doen en waar u bij ons rekening mee kunt houden.

Vaste gezichten

Bij Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra heeft iedereen een eigen vaste huisarts. Daar hebben wij afgelopen jaren hard aan gewerkt. Uw vaste huisarts zorgt samen met u voor zorg die bij u past. De huisarts doet dit niet alleen; het hele team zorgverleners van de huisartsenpraktijk kan u ondersteunen. Ook als een andere zorgverlener binnen ons team u helpt, blijft uw vaste huisarts op de achtergrond betrokken.

Wat kunt u zelf doen?

We maken het u graag zo makkelijk mogelijk. Daarom vragen we u om, als het kan, uw zorg online te regelen. Zo kunt u simpel en snel dingen regelen. Op een moment dat het u uitkomt. Ondertussen kunnen wij mensen aan de telefoon en op de praktijk helpen die rechtstreeks persoonlijk contact nodig hebben. Bijvoorbeeld bij spoed of als online regelen niet mogelijk is.

1. Kijk altijd eerst op de website thuisarts.nl.
Deze website geeft duidelijke informatie over veel gezondheidsklachten. De informatie is gemaakt door huisartsen.

2. Regel uw zorg online via ons patiëntenportaal als dat lukt.

Ons patiëntenportaal MijnGezondheid.net is een veilige digitale omgeving. Hier kunt u 24 uur per dag:

  • een vraag stellen aan uw zorgverlener;
  • uw medische gegevens bekijken, zoals uitslagen;
  • een afspraak maken bij uw zorgverlener.

U kunt ons patiëntenportaal gebruiken door naar de website mijngezondheid.net te gaan en in te loggen met uw DigiD. Of door de app ‘Medgemak’ op uw telefoon te downloaden.

3. Bestel uw herhaalmedicijnen online

  • Gebruikt u de FLeiR-apotheek? Vraag uw herhaalmedicijnen aan via de website www.fleir.nl. Lukt dit niet? Dan kunt u FLeiR bellen of naar de apotheek gaan.
  • Heeft u een andere apotheek? Bestel uw herhaalmedicijnen dan in ons patiëntenportaal via de website MijnGezondheid.net of de app Medgemak.
  • Heeft uw specialist uw medicijnen voorgeschreven? Dan regelt het ziekenhuis uw herhaalrecepten.
Patiëntenportaal

Komt u er in het patiëntenportaal niet uit?

Bel ons dan gerust tussen 8.00 en 17.00 uur. We plannen dan een afspraak in om u terug te bellen. Onze doktersassistenten bellen u op vaste tijden terug. Zo kunnen wij u goed helpen en heeft de doktersassistent een deel van de dag ook tijd voor andere taken, zoals het spreekuur.

Uiteraard krijgt u bij (levensbedreigende) spoed altijd direct een zorgverlener aan de telefoon.

Een huisarts ondersteunt de doktersassistenten

Onze doktersassistenten worden de hele dag ondersteund door een huisarts. Dit heet ook wel een regie-arts. Deze huisarts adviseert en helpt bij vragen, zodat u snel duidelijkheid krijgt. Veel vragen kunnen met deze hulp direct worden opgelost, zonder dat een aparte afspraak nodig is.

Contact aan de balie

We maken liever geen afspraken aan de balie. Dit doen we om uw privacy te beschermen. Bij de balie is het lastig om rustig over uw gezondheid te praten zonder dat anderen het horen.

Heeft u vragen?

Kijk op onze website lrjg.nl, of laat het ons weten.